Ви увійшли як Гість | Група "Гості"


                                                                                 

                                         Вівторок,         17.09.2019,            04:20 
БОГУСЛАВСЬКИЙ КДНЗ (ЦРД) 1 "МАЛЯТКО"
Меню сайту
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 31
Корисні посилання

Видавництво педагогічна преса

 

Національна дитяча «гаряча» лінія


Національна дитяча «гаряча лінія»

Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія з питань запобігання домашнього насильства,
торгівлі людьми та гендерної дискримінації

Національна дитяча гаряча лінія

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Проектна діяльність

Не давайте дітям готових формул. Формули – пустота. Краще навчіть дітей методам і прийомам, які допоможуть їм їх пізнати  ( Антуан де Сент-Екзюпері)

  Метод проектів – метод проблемного навчання, спосіб організації поетапної практичної діяльності на основі взаємодії педагога і вихованця між собою задля досягнення мети, яка визначена проблемою даного проекту.

Чого можна досягти завдяки впровадженню проектів в дошкільному навчальному закладі? Звернення до методу проектування має великі переваги. Він активізує,

організовує, націлює дитину дошкільного віку на творчу діяльність, пізнання. За допомогою методу проектів здійснюється розвиток дитини дошкільного віку в різних напрямках:

- формується життєва компетентність (дитина набуває дієспроможності в різних життєвих ситуаціях),

- активізується пізнавальна діяльність вихованців;

- розвивається креативність, самостійність в прийнятті рішень;

- формується Я-концепція у дитини ("я можу", "я хочу", "мене приймають", "мене люблять");

- розвиваються особистісні якості, емоційно-образна сфера кожної дитини;

- формуються уміння і навички навчального, виховного й комунікативного напрямку.

Процес діяльності дошкільнят в проекті складний і динамічний, оскільки залежить від вікових та індивідуальних особливостей дітей дошкільного віку. Педагог – координатор проектної діяльності. Він повинен розуміти, що успіх людини в сучасному світі багато в чому визначається її здатністю організовувати своє життя як проект: визначити далеку та близьку перспективи,

окреслити план дій, ресурсів для виконання і, реалізувавши його, оцінити, чи вдалося досягти поставленої мети. Для успішного впровадження проектної діяльності у дитячому колективі

педагог із викладача перетворюється на помічника, порадника, який завжди перебуває не «над дитиною», а поряд з нею. Важливо, щоб між учасниками навчально-виховного процесу переважав демократичний стиль взаємин, який передбачає розуміння і прийняття дошкільника таким, який він є, прояв поваги до дитини та її батьків – учасників проекту, надання їм педагогічної підтримки.

Щоб підготуватися до впровадження проекту педагогу необхідно:

1. Визначити тему проекту на основі вивчення інтересів дітей.

2. Розробити з урахуванням алгоритму проектної діяльності орієнтовний хід проекту, який спрямований на досягнення мети.

3. Ознайомити батьків з темою проекту.

4. Створити умови для висування проблеми, необхідної для організації проектної діяльності.

5. Збирати, накопичувати матеріал до різних видів діяльності дітей.

6. У випадку необхідності, залучити фахівців (музичний керівник, психолог та інші) до здійснення відповідних розділів проекту.

7. Орієнтовно визначити продукт для підсумкової презентації.

Діяльність педагогів разом з дітьми можуть уточнюватися доповнюватися впродовж усього процесу.

                                  

У педагогічному процесі нашого дошкільного навчального закладу все частіше набуває популярності застосування методу проектування. Це не тільки цікаво для дітей, але й захопливо для вихователя. Вихователь, який одного разу спробував цей метод в роботі, знову й знову повертатиметься до нього.

В цьому навчальному році над втіленням цього методу в навчально-виховну роботу з дошкільниками працювала вихователь молодшої групи Науменко Галина Михайлівна.

  1. Реєстраційна картка до проекту

      Назва: Город на підвіконні

Автори проекту: Науменко Г.М. – вихователь КДНЗ (ЦРД) №1 «Малятко»

Учасники проекту: вихователь, музичний керівник, діти ІІ молодшої групи, батьки.

Характеристика проекту:

- за кінцевим результатом: теоретично – практичний;

- за кількістю учасників: колективний (груповий);

- за тривалістю: довгостроковий;

- за ступенем самостійності: пошуковий.

База реалізації проекту: Богуславський КДНЗ (ЦРД) №1 «Малятко», ІІ молодша група «Дзвіночок».

     2. Опис проекту

Світ природи цікавий і неповторний. Саме в дошкільному віці закладаються основи знань про цей цікавий світ, формуються уявлення про природу, її значення в житті кожної людини.

З чого ж починати? А починати потрібно, на мій погляд, з формування екологічної культури дітей дошкільного віку, бо це – складова загальної культури особистості. Екологічно компетентна особистість не тільки розуміє, а й відчуває серцем, що рослини і тварини – то живі істоти, які потребують, так само, як і люди, певних умов життя.

Город на підвіконні в дитячому садку сприяє розвитку допитливості і спостережливості в дітей, він допомагає краще пізнати життя рослин. Дана форма роботи дає можливість розширити уявлення дітей про рослини як живі організми, про умови, необхідні для їх росту і розвитку, розвивати естетичні почуття, уміння радіти красі вирощуваних рослин та результату своєї праці.

 Мета проекту: створення умов для розвитку пізнавальних навичок дітей, джерелом яких є рослинний світ.

 Завдання проекту:

Дати уявлення про насіння та черешки; вчити послідовності під час висівання рослин.

– З’ясувати: що потрібно рослинам для їх росту та цвітіння.

– Розширити уявлення дітей про город, його значення в житті людини, умови розташування городу і рослин на ньому; познайомити з видами робіт на городі навесні і потрібним для цього інвентарем.

– Вчити порівнювати рослини, знаходити схожість і відмінності у зовнішніх ознаках.

– Закріпити знання дітей про рослини, які висівають навесні; познайомити з назвами 2-3 рослин.

– Розвивати інтерес до розвитку і росту рослин.

Виховувати інтерес до праці дорослих; розширювати коло спостережень дітей за працею дорослих; звертати увагу на те, що і як робить дорослий, навіщо він виконує ті чи інші дії; сприяти бажанню допомагати дорослим; виховувати бережливе ставлення до рослин, бажання та вміння турбуватись про них.

Активізація словника: цибуля, квасоля, ячмінь, тюльпан, насіння, ґрунт, вода, сонце, трава, саджати, поливати, дивитись, спостерігати.

Очікувані результати:

1. Діти розширили свої знання про те, що рослини – живі, їх поливають, саджають, вирощують; отримали уявлення про працю дорослих, навчилися правильно називати трудові дії.

3. Проведена робота сприяла виховуванню працелюбності, бережливого ставлення до рослин.

4. Всі учасники проекту (діти, вихователі, батьки) отримали позитивні емоції від отриманих результатів.

Проект «Богуслав – моє рідне місто»

1. Реєстраційна картка до проекту

Назва: Богуслав – моє рідне місто

Учасники проекту: вихователь, музичний керівник, діти старшої групи, батьки

Характеристика проекту:

- за кінцевим результатом: теоретично – практичний;

- за кількістю учасників: колективний (груповий);

- за тривалістю: середньої тривалості;

- за ступенем самостійності: пошуковий.

База реалізації проекту: Комунальний дошкільний навчальний заклад (Центр розвитку дитини) №1 «Малятко», старша група.

2. Опис проекту

Відтоді, як наша держава проголосила свою незалежність і обрала шлях самостійного розвитку, перед вітчизняною системою освіти постало завдання надзвичайної ваги: домогтися того, щоб діти зростали не лише здоровими і освіченими людьми, але й свідомими, творчими особистостями і патріотам України.

Саме в період дошкільного дитинства відбувається формування культурно – ціннісних орієнтацій духовно-етичної основи особистості дитини, розвиток її емоцій, відчуття мислення, механізмів соціальної адаптації в суспільстві, починається процес національно-культурної самоідентифікації, усвідомлення себе в навколишньому світі.

Дошкільний навчальний заклад виконує важливу роль у вихованні дітей, формуванні в них любові до рідного краю, міста, історичної пам’яті, духовності, національного характеру. Адже все, що закладається дитині в період навчання і виховання в дитячому садку визначає в подальшому успіх процесу формування особистості, її світогляду і загального розвитку. Всім нам хочеться заглянути в майбутнє, щоб хоч одним оком побачити своїх дітей щасливими, розумними, добрими, шанованими людьми – справжніми патріотами своєї Батьківщини, почути з вуст маленької дитини з гордістю сказані слова: "Я – українець! Я пишаюся своєю країною!" Вдумайтеся, чи часто ми чуємо ці фрази? Тому головною метою нашої роботи є виховання патріотичних почуттів у дитини старшого дошкільного віку, виховання любові до Батьківщини, до рідного міста, до своєї сім’ї. Патріотичне почуття за своєю природою є інтегральним. Оскільки об’єднує в одне ціле усі сторони розвитку особистості: моральну, трудову, розумову, естетичну.

Воно формується поступово під впливом навколишнього середовища та інших виховних чинників. Бути патріотом – це означає любити материнську мову, свою рідну хату, рідний край, шанувати працю людей, любити природу рідного краю, звичаї, традиції народу. Не варто думати, що високі поняття недоступні дитині. З дітьми треба говорити про Батьківщину, її неповторну красу.

Любов до Вітчизни починається з любові до рідного краю – місця, де людина народилася і провела дитячі роки свого життя. Рідне місто слід розглядати як соціокультурний, філософський та психолого-педагогічний феномен, який містить потенціал для розвитку особистості та соціалізації дитини в дошкільні роки. Ще з давніх часів українці навчали дітей любити і берегти свою землю. Адже людина – це дзеркало свого народу, середовища, в якому вона проживає. Так і зараз, треба виховувати у дітей почуття любові до рідного міста, оспівуючи всю його красу: багатство і родючість землі, красу природи, людей-трудівників. Щоб правильно сприймати сьогодення, діти повинні знати історію свого краю, його народу. Зв’язок минулого з сучасним і з мрією дитини вирости в щасливому майбутньому, допоможе зрозуміти і полюбити рідний край.

Рідне місто постає в ознайомленні дошкільників як культурна цінність, середовище життєдіяльності дитини, її саморозвитку; простір пізнавання світу і його модель; виховне середовище і простір громадянської, екологічної та художньо-творчої активності. Любов до рідного міста є визначальним елементом соціальної активності, громадянської позиції та позиції дитини. Поняття любові інтегрує увагу й повагу до міста, потребу цінувати його як середовище власного розвитку, уміння знаходити в ньому красу, берегти й примножувати її, виявляти морально-естетичне ставлення до архітектурних форм, бажання відтворювати їх у власній творчості. Успішний розвиток дошкільнят при ознайомленні з рідним містом можливий лише за умови їх активної взаємодії з оточуючим світом емоційно-практичним шляхом, тобто через гру, предметну діяльність, спілкування, працю, навчання, різні види діяльності, властиві дошкільному віку.

Проект розроблено відповідно до Закону Украни «Про дошкільну освіту» та Базового компонента дошкільної освіти в Україні, на основі змісту програми розвитку дитини старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Мета проекту: Формувати уявлення про історію рідного міста, знайомити з історичними подіями, які відбувалися багато років тому, розуміти їх важливість. Знати походження, назви свого міста, вулиць. Учити дітей орієнтуватись на території свого міста. Знайомити дітей з природою рідного краю її особливостями. Закріпити знання дітей про рослинний і тваринний світ свого краю.

Збагатити знання дітей про промисловість міста, продукцію яку випускають підприємства; про навчальні заклади міста: школи, дитячі садки, коледж, професійно-технічні училища; про вулиці міста і в честь кого вони названі; про історичні пам’ятники міста; зони відпочинку, об’єкти сфери обслуговування людей.

Розвивати пізнавальні здібності дітей пам’ять, уяву, естетичне сприйняття, чуйність, самостійність, відповідальне ставлення до себе та інших, самооцінку, здатність аналізувати, робити умовиводи, узагальнення, висувати припущення, вміння обґрунтувати власну думку, формувати оціночні судження, пізнавальне мислення, в якому здійснюється пошук істини, пізнавальну активність.

  • любов і бережливе ставлення до рідного міста, його мешканців, повагу до традицій, історичного минулого і сучасного, бережне відношення до результаті праці її мешканців, позитивне емоційно-ціннісне ставлення до природи рідного краю.

Попередня робота з батьками вихованців:

1. Анкетування батьків з метою визначення знань про місто Богуслав.

2. Виготовлення фотовиставок “Пам’ятні місця Богуслава”.

3. Проведення конкурсу малюнків (дітей та дорослих) на тему “Моє рідне місто”.

4. Залучення членів родин вихованців до поповнення матеріалу для міні-музеїв у групових кімнатах: предметів ужитку, одягу, старовинних іграшок.

5. Залучення до збирання творів усної народної творчості нашого регіону.

6. Організація екскурсій на підприємства, де працюють батьки.

7. Виготовлення батьками Дерева роду, оформлення фотоальбомів про життя родин.

Заходи

1. Конкурс малюнків «Моє рідне місто».

2. Виставка дитячих робіт «Мій подарунок рідному місту».

3. Семінар-практикум для вихователів старших груп «Виховання любові до рідного міста у дітей старшого дошкільного віку».

4. Оформлення фотовиставок «Пам'ятні місця Богуслава».